Modul 11

Resumé af Kapitel 12

Respirationsorganernes opbygning og organisation Næsehule, to halvdele adskilt af septum nasi. Opbygget med adgang til n. olfactorius via sibenet, radiatorribber (conchae nasales). Flerlaget pladeepitel med forhorning i næseborene, ellers luftvejsepitel (flerradet cylinderepitel med fimrehår). Bihuler, 4 par (kæbehuler, pandehuler, sibenshuler og kilebenshulen) Svælget, næsesvælget (leder respirationsluft, kontakt til eustachiske rør), mundsvælget (lymfatisk ring) og strubesvælget …

Resumé af Kapitel 12 Læs mere »

Lektion 11.8 – Case 32

Du får en række korte cases igennem kurset, hvis formål er at få sygdomslæren ind i din klinik. Du får oplysninger om din klient, og kan derefter pause videoen og skrive følgende ned: Hvad fejler din klient? Hvad ved du om sygdommen? Skal du behandle på din klient? Hvordan kan hans/hendes sygdom behandles? Er der …

Lektion 11.8 – Case 32 Læs mere »

Lektion 11.7 – Case 31

Du får en række korte cases igennem kurset, hvis formål er at få sygdomslæren ind i din klinik. Du får oplysninger om din klient, og kan derefter pause videoen og skrive følgende ned: Hvad fejler din klient? Hvad ved du om sygdommen? Skal du behandle på din klient? Hvordan kan hans/hendes sygdom behandles? Er der …

Lektion 11.7 – Case 31 Læs mere »

Lektion 11.6 – Case 30

Du får en række korte cases igennem kurset, hvis formål er at få sygdomslæren ind i din klinik. Du får oplysninger om din klient, og kan derefter pause videoen og skrive følgende ned: Hvad fejler din klient? Hvad ved du om sygdommen? Skal du behandle på din klient? Hvordan kan hans/hendes sygdom behandles? Er der …

Lektion 11.6 – Case 30 Læs mere »

Lektion 11.5 – Case 29

Du får en række korte cases igennem kurset, hvis formål er at få sygdomslæren ind i din klinik. Du får oplysninger om din klient, og kan derefter pause videoen og skrive følgende ned: Hvad fejler din klient? Hvad ved du om sygdommen? Skal du behandle på din klient? Hvordan kan hans/hendes sygdom behandles? Er der …

Lektion 11.5 – Case 29 Læs mere »

Lektion 11.4 – Case 28

Du får en række korte cases igennem kurset, hvis formål er at få sygdomslæren ind i din klinik. Du får oplysninger om din klient, og kan derefter pause videoen og skrive følgende ned: Hvad fejler din klient? Hvad ved du om sygdommen? Skal du behandle på din klient? Hvordan kan hans/hendes sygdom behandles? Er der …

Lektion 11.4 – Case 28 Læs mere »

Lektion 11.3 – Case 27

Du får en række korte cases igennem kurset, hvis formål er at få sygdomslæren ind i din klinik. Du får oplysninger om din klient, og kan derefter pause videoen og skrive følgende ned: Hvad fejler din klient? Hvad ved du om sygdommen? Skal du behandle på din klient? Hvordan kan hans/hendes sygdom behandles? Er der …

Lektion 11.3 – Case 27 Læs mere »

Resumé af Kapitel 12

Respirationsorganernes opbygning og organisation Næsehule, to halvdele adskilt af septum nasi. Opbygget med adgang til n. olfactorius via sibenet, radiatorribber (conchae nasales). Flerlaget pladeepitel med forhorning i næseborene, ellers luftvejsepitel (flerradet cylinderepitel med fimrehår). Bihuler, 4 par (kæbehuler, pandehuler, sibenshuler og kilebenshulen) Svælget, næsesvælget (leder respirationsluft, kontakt til eustachiske rør), mundsvælget (lymfatisk ring) og strubesvælget …

Resumé af Kapitel 12 Læs mere »