Modul 11

Lektion 11.8 – Case 32

Du får en række korte cases igennem kurset, hvis formål er at få sygdomslæren ind i din klinik. Du får oplysninger om din klient, og kan derefter pause videoen og skrive følgende ned: Hvad fejler din klient? Hvad ved du om sygdommen? Skal du behandle på din klient? Hvordan kan hans/hendes sygdom behandles? Er der […]

Lektion 11.8 – Case 32 Read More »

Lektion 11.7 – Case 31

Du får en række korte cases igennem kurset, hvis formål er at få sygdomslæren ind i din klinik. Du får oplysninger om din klient, og kan derefter pause videoen og skrive følgende ned: Hvad fejler din klient? Hvad ved du om sygdommen? Skal du behandle på din klient? Hvordan kan hans/hendes sygdom behandles? Er der

Lektion 11.7 – Case 31 Read More »

Lektion 11.6 – Case 30

Du får en række korte cases igennem kurset, hvis formål er at få sygdomslæren ind i din klinik. Du får oplysninger om din klient, og kan derefter pause videoen og skrive følgende ned: Hvad fejler din klient? Hvad ved du om sygdommen? Skal du behandle på din klient? Hvordan kan hans/hendes sygdom behandles? Er der

Lektion 11.6 – Case 30 Read More »

Lektion 11.5 – Case 29

Du får en række korte cases igennem kurset, hvis formål er at få sygdomslæren ind i din klinik. Du får oplysninger om din klient, og kan derefter pause videoen og skrive følgende ned: Hvad fejler din klient? Hvad ved du om sygdommen? Skal du behandle på din klient? Hvordan kan hans/hendes sygdom behandles? Er der

Lektion 11.5 – Case 29 Read More »

Lektion 11.4 – Case 28

Du får en række korte cases igennem kurset, hvis formål er at få sygdomslæren ind i din klinik. Du får oplysninger om din klient, og kan derefter pause videoen og skrive følgende ned: Hvad fejler din klient? Hvad ved du om sygdommen? Skal du behandle på din klient? Hvordan kan hans/hendes sygdom behandles? Er der

Lektion 11.4 – Case 28 Read More »

Lektion 11.3 – Case 27

Du får en række korte cases igennem kurset, hvis formål er at få sygdomslæren ind i din klinik. Du får oplysninger om din klient, og kan derefter pause videoen og skrive følgende ned: Hvad fejler din klient? Hvad ved du om sygdommen? Skal du behandle på din klient? Hvordan kan hans/hendes sygdom behandles? Er der

Lektion 11.3 – Case 27 Read More »

Resumé af Kapitel 12

Respirationsorganernes opbygning og organisation Næsehule, to halvdele adskilt af septum nasi. Opbygget med adgang til n. olfactorius via sibenet, radiatorribber (conchae nasales). Flerlaget pladeepitel med forhorning i næseborene, ellers luftvejsepitel (flerradet cylinderepitel med fimrehår). Bihuler, 4 par (kæbehuler, pandehuler, sibenshuler og kilebenshulen) Svælget, næsesvælget (leder respirationsluft, kontakt til eustachiske rør), mundsvælget (lymfatisk ring) og strubesvælget

Resumé af Kapitel 12 Read More »